Stephenie Meyer: A burok

A burokAz írónő 2008 májusában megjelent könyve rögtön a New York Times bestseller listájának első helyén landolt, és 26 hétig ott is maradt a listán. Az Alkonyat-tetralógiával hírnevet szerző Meyernek ez az első sci-fi regénye. Honlapján azt olvashatjuk: “[A könyv egy] Science fiction azok számára, akik nem szeretik a science fiction-t”.
A történet: “A Földet elfoglalta egy a világűrből érkező idegen faj, amelynek tagjai irányításuk alá vonják az emberek elméjét, miközben testüket érintetlenül hagyják. Az emberiség túlnyomó része feladta, az ő testük már csak egy burok. A betolakodók a Földet paradicsommá változtatták. Saját maguk számára. Amikor egy nagy hírű, különc, világról világra vándorló lélek érkezik a bolygóra, az utolsó lázadók egyikének testét kapja ittlétéhez. A Vándor, aki Melanie Stryder testébe költözik, ismeri a nehézségeket, amelyekkel szembe kell néznie egy emberi burokban élve. Egyvalamire azonban nem készült fel: hogy új testének előző lakója nemhogy nem költözött ki a burokból, de egyenesen visszaköveteli a tulajdonát. Melanie megtölti a Vándor elméjét az emlékeivel és képekkel a szerelméről, aki egy távoli helyen bujkál, és még mindig nem adta fel a harcot az idegenek ellen. Mivel a Vándor képtelen ellenállni a rátörő érzelmeknek, vágyakozni kezd a férfi után, akivel még soha nem találkozott. Aztán egy váratlan fordulatnak köszönhetően Melanie és a Vándor szövetségesekké válnak, és a két lélek ugyanabban a burokban vág neki az arizonai sivatagnak, hogy megtalálják a férfit, akibe mindketten szerelmesek…”
A könyv az Agave Kiadó gondozásában jelenik meg, várhatóan december negyedikén. A kiadó hivatalos honlapján bele is lehet olvasni a műbe.
by Nita

26 Responses to “Stephenie Meyer: A burok”


  1. 1 acélpatkány december 5, 2008 - 11:03 du.

    Aztanemjóját! Bookline szerint 528 oldal és 3480 forint! Nem is emlékszem, volt-e olyan agavés sci-fi ami átlépte a 3000 Ft-os árat…

  2. 2 acélpatkány december 5, 2008 - 11:05 du.

    Kiegészítés: most olvasom, hogy keménykötésű, szemben az eddigi könyveikkel.

  3. 3 hadiosveny december 6, 2008 - 9:27 de.

    Aha! 😉 Minden tekintetben egy egyedülálló, formabontó könyvre számíthatunk! 😛

  4. 4 mariann január 13, 2009 - 4:47 du.

    két nap alatt kiolvastam, kétszer is megnéztem a borítót, tényleg nő írta ezt? :))nem tudom úgy voltam vele, a férfiak jobbak sci-fiben, de nem. érdemes megvenni, ajánlom, izgalmas volt, és jó volt benne a szerelmi szál is, pont jó, nem billent át nyálasba, szinte láttam magam előtt a képeket, nagyon jól ír, megnézném filmben is szívesen, pont most vadászom a többi könyvét, és megtaláltam hogy ő írta twilightot is, amit nem olvastam még, de már láttam filmben.
    Várom a többi könyvét is, nem bántam meg a 3500 ft-ot érte.

  5. 5 mariann január 13, 2009 - 4:49 du.

    ui. állítólag jön a burok köv.rész Lélek címmel, születőben tehát a folytatás, de nem biztos hogy megjelenik, ezt olvastam. :S

  6. 6 szvetlana január 14, 2009 - 6:36 du.

    Hát igen, a végéből lehet sejteni, hogy lesz folytatása. Remélem, nálunk is kiadják, ha megjelenik.
    Egyébként nemsokára jön tőlem is a kritika, napok kérdése. 🙂

  7. 7 Dóra április 19, 2009 - 6:45 du.

    remélem nem lesz folytatása,mert gyönyörűen le lett zárva. Elrontaná,hogyha folytatná.De természetesen azt is elolvasnám.

  8. 8 Nita április 24, 2009 - 7:30 de.

    Pedig nagyon úgy lett lezárva, hogy teret ad a folytatásnak is. De szerintem is így kerek a történet.

  9. 9 Aiedail augusztus 29, 2009 - 2:27 de.

    Szerintem csúcs ez a könyv! Valójában, “két részben” olvastam el, mert elöször, vagyis a történet eleje annyira nem fogott meg, a Twilight sorozatokkal ellentétben nem vágytam rá, hogy olvasssam, de amikor mégis olvastam marha jó volt, és nehezen tettem le. De aztán újra kézbe vettem, elolvastam még egy “unalmasabb” fejezetet, és megtört a jég… letenni se bírtam. Egy nap alatt kilöttem a hátramaradt nem tudom hányszáz oldalt. 🙂 Szerintem is szép, és kerek ez a könyv önmagában is, de elsők között fogok sikítozva sorba állni érte, ha jön a folytatás. 🙂 csak ajánlani tudom!

  10. 10 Réka szeptember 5, 2009 - 11:06 de.

    Hát én nem vagyok oda a sci-fiért, de már olvastam a twilight-ot és a new moon-t is amik remek könyvek. Úgyhogy nem sok minden tart vissza attól hogy ezt a könyvet is megvegyem!

  11. 11 Nita szeptember 8, 2009 - 5:10 du.

    Igazából nem az a teljesen klasszikus sci-fi, Meyer olyanoknak is szánta a regényét, akik nem feltétlenül szeretik a sci-fit, de nem vetik meg az elgondolkodtató történeteket. Én csak ajánlani tudom!

  12. 12 Hackett szeptember 17, 2009 - 2:07 du.

    Jesszusom, tényleg jó könyv szerintetek a Burok? Van összehasonlításai alapotok?
    Ennél annyi, klasszisokkal szebb, jobb könyv van akár csak scifi témán belül, ha már a scifit emlegetitek. Miért csak a divatkönyveket olvassátok el? Nem akartok igazán jó regényeket is olvasni?
    Pl. Orson Scott Card Végjátékával tegyetek egy próbát, jövőre meg fog jelenni újra. Össze sem lehet hasonlítani a Burokkal, annyival jobb.

  13. 13 Chelloveck szeptember 17, 2009 - 8:00 du.

    Hackett, nem figyelted a hozzászólók neveit.
    😛

  14. 14 Hackett szeptember 18, 2009 - 8:52 de.

    Dehogynem.

  15. 15 hadiosveny szeptember 18, 2009 - 6:47 du.

    Végülis szívük joga szeretni a Burkot. Hozzájuk ez a féle sci-fi áll közel, amivel szerintem nincs is semmi baj. Nem vagyunk egyformák, így kerek a világ.

  16. 16 Hackett szeptember 19, 2009 - 4:32 du.

    Semmi bajom nem lenne, ha lenne összehasonlítási alap is a vélemények mögött pár igazi és nívós scifi regény képében. Akkor ízlésről beszélnénk, és egy szavam sem lenne, mert kinek mi tetszik.
    De ezen vélemények többsége mögött sajnos nincs semmi, csak az aktuális divat vakon történő majmolása. Ez az, ami zavar. Ne divatból olvassunk már, és ne csak azt a 2-3 könyvet!
    Mennyi zseniális scifi van még, ami sokkal többet ad érzelmileg és gondolatilag is…

  17. 17 LiNN szeptember 28, 2009 - 11:28 de.

    eszméletlen volt ez a könyv.
    egy barátnőmtől kaptam, mert eddig a Twilight Saga minden részét olvastam (kettőt angolul), de ezt a könyvét még nem.
    az elején kicsit fura volt, és azt hittem valami oltári nagy baromság, de egészen kellemesen csalódtam.
    szerintem ez jobb, mint a Twilight Saga bármelyik része. ez végre nem “csak” egy tinikönyv. kihozta belőlem a felnőttet -pedig én 18 csak vagyok-.

  18. 18 Nita szeptember 28, 2009 - 6:12 du.

    A buroknak első sorban nem is a tini réteg a célközönsége, de szerintem mindenki számára élvezhető könyv. Örülök, hogy tetszett!

  19. 19 Szimonetta november 15, 2009 - 2:40 du.

    Egyezik a véleményem azokkal, akik remek könyvnek tartják ezt a művet! Elgondolkoztató és kiváló stílusban íródott, kivételesen jó regény. Igen, és Hackett-nek üzenem, hogy másoknak is lehet viszonyítási alapja, nem mindenki csak “majmol”, lehet más könyv is nagyon jó, vagy esetleg magasabb színvonalúbb egy másiknál, de ha egy könyv jó, akkor nem számít, hogy más regény milyen, mert ha dicsérik, akkor az az elismerés csak annak a műnek szól.:)

  20. 20 Hackett december 2, 2009 - 12:47 du.

    Szimonetta:

    A “majmolás” azoknak szólt, akik valóban majmolnak, és divatból olvassák el. A többség ebbe a kategóriába tartozik, de tisztelet a kivételnek.
    Viszont a kommentem lényege felett elsiklottál:
    “Mennyi zseniális scifi van még, ami sokkal többet ad érzelmileg és gondolatilag is…”

    Kiváló a stílusa, amennyiben pl. egy Romana regényújsághoz mérjük. Az sem mindegy, hogy ki dicséri. Aki életében összesen 2 könyvet olvasott el, vagy aki már túl van azért néhány világirodalmi klasszikuson, vagy kortárs regényen, ne adj isten, ha már scifiről van szó, néhány scifi művön is, vagyis van mihez mérnie.
    Ettől függetlenül örvendetes, ha valakinek tetszik, manapság már az is szép dolog, ha valaki egyáltalán könyvet vesz a kezébe. Pl. a Da Vinci-kódot is rengetegen szeretik, de ettől még az irodalmilag értékelhetetlen mind a stílus, mind a tartalom szempontjából. Ezzel csak arra akarok kilyukadni, hogy érdemes lenne ezt a tetszést a helyén kezelni, és elolvasni mást is. Az irodalom sokkal izgalmasabb és több érzést, gondolatot adó könyveket tartogat a Buroknál azok számára, akiket érdekel.

  21. 21 pókmalac április 22, 2010 - 6:49 du.

    Valóban lesz folytatása. Pont az imént olvastam hogy az írónő a “Lélek” címet adta a sorozat 2. kötetének. Én is kíváncsi leszek rá mi lesz a könyv tartalma.

  22. 22 Vampka május 14, 2010 - 5:58 du.

    Én nem tudtam rá sci-fiként tekinteni, habár nem vagyok otthon abban a témában nagyon. Őszintén szólva mikor megvettem, még az Alkonyat-hisztéria hatása alatt álltam, de a napokban megint elővettem, és hát megint nem kellett két nap, hogy kiolvassam. 😀 Szerintem abszolút nem sci-fi attól eltekintve, hogy földönkívüliek megszállása a mozgatószál. Ezen kívül ez azért, valljuk be, egy elgondolkodtató szerelmi történet, viszont az nem tetszik, ami a könyv hátuljára van írva, mert ez inkább szerelmi négyszög egyrészt, másrészt nem ez a könyv lényege. Viszont az biztos, hogy remekül van megírva, a fordítás is nagyon jó, nem úgy, mint Stephenie Meyer többi könyvénél, ahol borzalmas. Megéri ez a 3500 forint érte, és nagyon kíváncsi leszek a filmre. Remélem ugyanolyan “névtelen” színészek lesznek benne, mint az Alkonyatban voltak.
    A második résszel meg úgy vagyok, hogy kíváncsi lennék a történet folytatására, mert elég sok lehetőséget látok én még itt, könnyen lehet ennek irtó jó folytatása is, de tény, hogy ha csak ez az egy kötet lett volna, akkor “hatásosabb” lehetett volna. Így viszont remélhetőleg megint lesz 500 oldalnyi érzelem, és aztán megint lesz min elmerengeni. (:
    Szerintem az egyik legjobb, legelgondolkodtatóbb és érzelmesebb könyv, habár az eleje tényleg kicsit száraz, az sci-fis. DE amúgy az egyik kedvencem. (:
    Hackett ,te meg hagyd már ezt, menj és olvasd akkor az überszuper űrhajóidat meg az időutazást, nekünk elég sci-fi ez is. 😛 😀 Senki sem mondta, hogy a legeslegjobb sci-fi, csak azt, hogy jó. Aki nem olvas sokat olyat, annak ez éppen elég sci-fi. Én megértem, hogy ez piszkál, hogy a témához nem értők ezt istenítik, de tényleg nézz körül, hogy leginkább kik olvassák: 15 és 25 köztiek, legtöbbjük nő. Szerinted milyen sokat olvasnak igazi, tömény sci-fit? Mert szerintem nem sokan. Ez a könyv csak azért sci-fi, mert nem lehet rá azt mondani, hogy nem az. 😀 Érted, ugye?

  23. 23 senki május 23, 2010 - 4:52 du.

    egyetértek. egyébként meg oda is van irva fölülre, h “ez egy sci-fi azoknak, akik nem szeretik a sci-fit”, szal ez egy olyan sci-fi ami igazábol nem is az… 😀 am nekem is ez a kedvenc könyvem, pedig én aztán nem két könyvet olvastam divatbol…sztem fantasztikus, és remélem h kiadják a folytatását 😀

  24. 24 Hackett június 23, 2010 - 1:33 du.

    Vampka:
    “Senki sem mondta, hogy a legeslegjobb sci-fi, csak azt, hogy jó. Aki nem olvas sokat olyat, annak ez éppen elég sci-fi.”

    Félreértettél, utoljára nem a scifiről beszéltem, hanem általában irodalomról. Szépirodalomról.

  25. 25 Zitucci július 3, 2010 - 10:29 de.

    Én egy pár nap alatt kiolvastam.Nagyon tetszett.De nem mondanám sci-fi-nek , nekem inkább a romantika volt a legszembetűnöbb az egészben.Amikor megvettem egy kicsit féltem h megint csak egy szimpla tinikönyvet veszek a kezembe, de kellemeset csalódtam.

    Tetszik Meyer stílusa.A Twilight összes részét elolvastam (nagyon hamar) és mind tetszett.A fordításokkal nem volt bajom(biztos azért mert nem angolos vagyok).

    Ami A Burok folytatását illeti nem tudom. Szerintem ez így volt jó,de ha megjelenne a második rész is(magyarul)akkor elolvasnám.Egy nagyon jó könyvnek tartom.és hangsúlyozom h végre nem egy tipikus tinikönyv.;) jól jött ez a kis frissités.Mostanában minden egy szálon fut.mindenhol csak vámpírok,vérfarkasok meg stb.. van.

  26. 26 senki szeptember 5, 2010 - 9:10 du.

    egyébként itt szó sincs szépirodalomról. a szépirodalom a versek, novellák meg ilyenek. egyébként azokat is szeretem, Radnóti a kedvenc költőm. A burok c. könyvet meg azért vettem bizalommal a kezembe másfél évvel ezelőtt, mert a magyartanárom ajánlotta, ami azt jelenti, hogy ez nem egy egy összecsapott thomas brezina stílusú regény. és nem is csalódtam: összesen ötször olvastam, és ez a kedvenc könyvem. bár a lényeg tényleg nem annyira a szerelem, mint azt a hátulján feltünteti… megértem, Hackett, ha nem érdekel, engem se hatna meg, hogy mit mondd egy idegen valaki magyartanára, de én ismerem őt és tudom, hogy nem ajánlana akármilyen összecsapott alkonyatutánzatokat, meg divatból írott vámpíros könyveket. tudom, h a buroknak köze sincs hozzá, csak azért mondtam, mert ilyen vámpíros izéket lehet ostanában kapni tonnaszámra…


Vélemény, hozzászólás?

Twitter

RSS

rss

Add to Google

Szavazás

Népszerű bejegyzések

PageRank modul

Google Pagerank, SEO tools

Blog Stats

  • 97,366 hits

StatCounter

ingyenes webstatisztika

