Dan Simmons: Hyperion

Természetesen hozzám is elég hamar eljutott ennek a könyvnek a híre, amikor bekerültem a sci-fi közösségbe. Rosszat keveset hallottam róla, jobbat annál többet. Nagyon kíváncsi lettem erre a regényre, és most el is jutottam odáig, hogy elolvassam.
A történet szerint hét különböző ember indul el egy különös zarándoklatra, melynek a célja az Időkripták és a Shrike elérése a Hyperion bolygón. Az utazás közben megismerhetjük a zarándokok történetét, hogy ők hogy is kapcsolódnak a Shrike-hoz. A legendák között ez a különös teremtmény csak egyikük kívánságát teljesíti, a többiek meghalnak…
A hét zarándok története teljesen lenyűgözött. Ebben a könyvben minden benne van, amiért én a sci-fi-t szeretem: izgalom, érzelmek, rengeteg bolygó, különböző társadalmak, és rengeteg mondanivaló. Elgondolkodtat, lenyűgöz, elképeszt.
A kedvencem a pap és a tudós története lett. Ez első nagyon megdöbbentő és elgondolkodtató, az utóbbi pedig nagyon szívszorító. De a legváratlanabb történet a költőé: szinte már betegesnek nevezhető…
A Hyperion bolygótól az embert a hideg rázza: annyira különleges és más, hogy az már félelmetes. Simmons remekül képes érzelmeket, hangulatokat átadni és kelteni: együtt sírunk, nevetünk, rettegünk a szereplőkkel. És nekem is kell egy olyan ház, amelynek minden szobája más bolygón található! 🙂
A Hyperionról csak a teljes elragadtatás hangján tudok írni. Negatívumnak talán azt tudom felhozni, hogy a katona történetében van egy-két érdektelen rész, de amúgy végig izgalmas és nehezen letehető a könyv.
A regények három folytatása született, a Hyperion bukása, az Emdymion és az Endymion felemelkedése. Ezek közül csak az első jelent meg magyarul, az utóbbi kettő nem.
Szóval aki egy vérbeli sci-fi-t szeretne olvasni, ezt a könyvet még véletlenül se hagyja ki. Szinte lehetetlen csalódni benne.

3 Hozzászólások to “Dan Simmons: Hyperion”


  1. 1 Creideiki május 11, 2010 - 1:57 du.

    Csak annyit, hogy a Hyperion bukása az nem folytatás, hanem maga a könyv. Csak a Cherubion 4 felé vágta a Hyperion Cantost.

  2. 2 Gabor Petroczi november 21, 2011 - 2:29 du.

    Életem legleg könyve ami kiélez mindent a végsőgik!


  1. 1 SF Szemléző (március-április) @ SFportal Sci Fi & Fantasy Magazin május 11, 2010 - 10:02 de. szerzője Visszakövetés

Hozzászólás




RSS

rss

Add to Google

Szavazás

PageRank modul

Google Pagerank, SEO tools

Blog Stats

  • 100 672 hits

StatCounter

ingyenes webstatisztika